Přeskočit na obsah

Technologie Oerlikon Spiromatic

I přes prostorovou náročnost jsme se rozhodli nadále provozovat linku na eloidní kuželová kola Oerlikon Spiromatic.

Technologie umožňuje produktivně a tedy levně zhotovit zakřivené kuželové ozubení u větších dávek. Boužel jsou dominantou dnešní doby spíše dávky malé, proto od využití této technologie zákazníky často odradí vysoké náklady na přípravu nového typu převodu (výpočty, nožové hlavy, nože…) a dlouhá doba této přípravy.

Tento problém má ale řešení.

V dnešní době jsou ve strojních zařízeních běžné frekvenční měniče, snímače otáček a další prvky pokročilé regulace, je čím dále více opouštěno od mechanického provázání jednotlivých uzlů, proto i převodové poměry použitých ozubených kol mohou být variabilnější, než v minulosti. Proto konstruktérům nabízím hned od počátečního návrhu takové převody, kdy je již technologie zpracovaná a vysoké náklady na nový typ převodu uhrazeny, zákazník pak může těžit z výhod již zaplaceného know-how. 

V praxi dodám vnější obrysy kol s osovými vzdálenostmi, a konstruktér zapracuje do své sestavy, doplní díry, drážky pro pera, délky zadních dosedacích čel apod., návrh se tak stává pro každého snadným i bez nutnosti znalostí složitých výpočtů tohoto ozubení.

Pokud Vás tato možnost zaujme, uvádím níže dosud zpracovaná soukolí, kdy lze bez dalších investic zahájit výrobu.

R.Cikánek, Bondy

Seznam zpracovaných soukolí pro technologii Oerlikon

Uváděné moduly jsou čelní – mt (násobením počtem zubů získáte roztečnou). 
Převodový poměr = kolo/pastorek.

Údaje uvádím v pořadí:

  • Počet zubů kola z2/počet zubů pastorku z1 (roztečná kola Dt2 /roztečná pastorku Dt1) (převodový poměr i)

Modul 4:

  • 24/24  (96/96) (i=1)

Modul 4,5:

  • 23/17 (103,5/76,5) (i=1,352)
  • 23/19 (103,5/85,5) (i=1,210)
  • 29/19 (130,5/85,5) (i=1,526)

Modul 5:

  • 31/15 (155/75) (i=2,066)

Modul 5,217:

  • 23/19 (120/99,1) (i=1,210)

Modul 5,75:

  • 26/21 (149,5/120,75) (i=1,238)

Modul 6:

  • 17/16 (102/96) (i=1,062)
  • 18/16 (108/96) (i=1,125)
  • 21/16 (126/96) (i=1,312)
  • 22/16 (132/96) (i=1,375)
  • 29/14 (174/84) (i=2,071)